چهارشنبه|28 آذر 1397|09 ربیع الثانی 1440|19 December 2018
زمان انتشار: 1397/04/10 - 10:41 |

از سوي قائم مقام مديرعامل در امور فرودگاه ها:

دستورالعمل خدمت‎رساني مطلوب فرودگاه‎ها در حج ابلاغ شد

از سوي قائم مقام مديرعامل شركت فرودگاه‎ها و ناوبري هوايي ايران در امور فرودگاه‎ها دستورالعمل ارائه خدمات مطلوب و تكريم زائرين بيت االله الحرام در عمليات رفت و برگشت حجاج به مديران كل و مديران فرودگاههاي اعزام كننده حجاج ابلاغ شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج از روابط عمومي شركت فرودگاه‎ها و ناوبري هوايي ايران، حسين اسفندياري با ارسال اين دستورالعمل خطاب به مديران كل و مديران فرودگاه‎هاي اردبيل، اروميه، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بوشهر، بيرجند، تبريز، رشت، زاهدان، زنجان، ساري، شيراز، كرمان، كرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان و يزد آورده است:

با توجه به برنامه‎ريزي‎هاي انجام شده براي شروع عمليات حج تمتع سال جاري و در راستاي آمادگي فرودگاه‎ها به منظور ارائه خدمات مطلوب و تكريم زائرين بيت الله الحرام در عمليات رفت و برگشت حجاج، مقتضي است نسبت به انجام موارد مشروحه ذيل اقدام فرماييد.

1- بازديدهاي مستمر از تمامي قسمت‎هاي فرودگاه(Land side- Air side) و رفع نواقص احتمالي

2- تشكيل جلسات با نهادها و سازمان‎هاي ذيربط و انجام هماهنگي‎هاي لازم.

3- پيگيري جهت آماده بودن دستگاه‎هاي كمك ناوبري، دستگاه‎هاي x-ray، گيت وي، تسمه نقاله، سيستم روشنايي سطوح پروازي، تاسيسات سرمايشي و گرمايشي، ژنراتورهاي برق اضطراري و...

4- ايجاد هماهنگي‎هاي لازم به منظور آمادگي و حضور كاركنان فني و عملياتي، اطلاعات پرواز، مدير ترمينال و ... در طول زمان انجام پروازهاي حج تمتع.

5- انجام تمهيدات لازم به منظور فراهم كردن مكان مناسب جهت انجام فريضه نماز.

6- تاكيد بر حضور مديران در زمان‎هاي پيك حضور مسافران و حجاج در فرودگاه‎ها.

7- تاكيد بر رويكرد استفاده از چندپيشگي جهت راهنمايي حجاج و همراهان و راه‎اندازي سيستم " از من بپرس".

8- پيش‎بيني حوادث و بحران‎هاي احتمالي و برنامه‎ريزي براي در نظر گرفتن سناريوي مناسب براي عبور از آن.

9- نظارت جدي بر قيمت كالاها و خدمات عرضه شده در فروشگاه‎هاي مستقر در فرودگاه و اعلام سامانه براي شكايات مسافران.

10- تاكيد برهماهنگي جدي و كامل با شركت‎هاي هواپيمايي و شركت‎هاي ارائه‎دهنده خدمات هندلينگ در خصوص عدم تاخير پروازها و حضور به موقع مسئولان مربوطه در فرودگاه‎ها و جلوگيري از بحران‎هاي احتمالي.

11- مستندسازي حوادث يا بحران‎هاي احتمالي به صورت صوتي و تصويري(عكس و فيلم).

12- اتخاذ تدابير لازم در ارتباط با محل پارك خودروهاي مشايعين و مستقبلين.

13- برنامه‎ريزي و تلاش موثر به منظور ارائه خدمات شايسته به حجاج بيت الله الحرام و مشايعين و مستقبلين آنها.

14- استخراج، پردازش و اعلام آمار روزانه اعزام و پذيرش حجاج به حوزه قائم مقام مديرعامل در امور فرودگاه‎ها- مسئول عمليات حج شركت.

15- انجام اقدامات مناسب براي پاكسازي و زيباسازي محاوط فرودگاهي و بررسي و ساماندهي مسيرهاي دسترسي به ترمينال‎هاي اعزام و پذيرش حجاج.

16- اتخاذ تدابير و تمهيدات لازم جهت حجاج بيت الله الحرام اهل سنت، مطابق با شرايط فقهي آنان، در فرودگاه‎هايي كه اعزام و پذيرش اين گروه حجاج را برعهده دارند .

17- بارگذاري و بروزرساني مدام صفحات پورتال حج فرودگاه‎ها با هماهنگي روابط عمومي.

18- پيش‎بيني تمهيدات لازم در خصوص تاخيرات احتمالي ايرلاين‎ها.

19- هماهنگي با فرماندهان پليس، سپاه و گذرنامه فرودگاه‎ها در خصوص رعايت برنامه زمان‎بندي جلسات توجيهي و چك‎هاي امنيتي.

20- هماهنگي با پليس راهنمايي و رانندگي و پليس راهورناجا در خصوص تردد ايمن و آرام حجاج، مستقبلين و مشايعين گرامي.

21- هماهنگي با نهادهاي ذي‎ربط فرهنگي در خصوص غنا بخشي به ساعات حضور مستقبلين در فرودگاه‎ها.

برچسب ها:هواپيما - حج 97


نظرات
    فــــرم ورود اطلاعات:
    لطفا چند لحظه صبر کنيد...
    نام شما:
    پست الکترونيک:
    با استفاده از آدرس پست الکترونيک با ما در ارتباط باشيد
    نظرات:

    کد:

    لطفا چند لحظه صبر کنيد...
    نام شما:
    نام گیرنده:
    پست الکترونيک گیرنده:

    موضوع: